Yamaha R1 Forum: YZF-R1 Forums banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #1
Hay sorry for my bad englich so i writ in swedich so someboddy can translate for me?....

Jag har hittat ett regumerat däck till mc å undrar om någon har provat detta å kan komma med lite info om däcket?
Ett bakdäck till r1án 190/50/17 kostar ca 1200-kr.

http://www.regson.se/
här är i alla fall adressen till företaget.

:blah

·
Premium Member
6,235 Posts
DON'T ****IN' BUY THAT ****TY CRAPPY TIRE!!!!!!!!!

Förstod du det?

Jag köpte framdäck och bakdäck från regson och jag tror det var dem som orsakade mitt styrvobbel. Men är inte säker.
Köp iaf inte framdäck. Bakdäck är ok.. om du köper mjuk blandning.. (fråga vilket det är bäst grepp i)..

Som framdäck kommer jag från och med nu skaffa topp kvalite.

med regumerat fram så släppte det hela tiden.

Å även med bakdäcken låg jag på 6'an i cirka 150 å gav ren gas (på RR'93an) å då släppte det. Iofs regnade det och det var mitt på natten och jag körde på betong väg hem...

Som bakdäck är det ok om du bara ska färdas fram å tillbaka med hojjen, typ åka på semester nånstans.

Men om du ska ha det på R1'an å piska vägar med så ALDRIG I LIVET! Du kommer få tok-släpp hela tiden.

·
Premium Member
6,235 Posts
ReyndoggYZF: He's talking about "Regumated" tires.. I don't know the actual word in English but these are USED tires that get a new surface . And they SUCK and are dangerous.

·
Nightmare About to Come True
1,894 Posts
Oh hell no DO NOT put retreads on a bike,:nono :nono

·
Registered
4 Posts
Discussion Starter #8
Vhy shodd they be so bad?...do you know anyon tho hadd tryed them....:cryin

(sorry for the bad spelling hope you understand):D

·
Nightmare About to Come True
1,894 Posts
Have you ever seen the tread off a truck tire on the side of the road? That is what happens with a retread,the tread can just peel off the tire. Trust me bro spend the money on good tires. Tires and brakes are your life on a bike:cool:

·
Premium Member
6,235 Posts
They are also incredible slippery...

I had them on my RR '93 for some time and I could do powerwheelies all day long in pretty much any gear.. that's not right. errr.. wait .. maybe it is? :D

These tyres are probably what caused my steering wobble.. ending my carrier this year.
They are not near the quality of a real tyre.

I will NEVER buy them again.

1 - 10 of 10 Posts