Update:
Code20 verdween een paar dagen vanzelf en kwam plotseling terug.
Deze keer kwam het toen ik stopte om te tanken. Toen heb ik gewoon de contactsleutel aan/uit gezet. en de code was weg! ?
Later diezelfde dag had ik een stroomstoring zoals vermeld in deze thread, waarbij de motorfiets gewoon uitviel!
Ik heb geen idee of het een ander probleem is, of dat het iets te maken heeft met deze code20, maar ik denk dat het de moeite waard is om te vermelden. (gebeurde deze zomer twee keer)
Hi guys, well i purchased the new 2015 r1, after the first week while i was riding on freeway, my bike suddenly got shut down and didn't have any power to turn on. i was lucky i pulled over safely and towed it to yamaha dealership. they did some tests on it and checked everything and couldn't...
www.r1-forum.com
.
Ik ging de diag-test doen zoals nhenry deed, en hier zijn mijn resultaten:
Diag 02 toont
98 helder droog weer buiten gemeten @15 graden Celsius in de garage
Diag 03 toont
96 helder droog weer buiten gemeten @15 graden Celsius in de garage
Dus delta
2kpa verschil. Ik heb geen idee of dat veel is, maar zoals eerder vermeld, zouden deze twee in theorie gelijk moeten zijn?
Daarna heb ik de motorfiets warm gereden en nog een diag-test gedaan, en ze toonden dezelfde resultaten als met koude motor.
Bestelde multirelais en luchtdruksensor om mee te beginnen.
Hier zijn de onderdeelnummers als iemand ze nodig heeft:
1WS-82380-00-00 SENSOR, DRUK (Yamaha) $90.49 |
| 1 | | $90.49 |
2CR-14451-00-00 ELEMENT, LUCHTFILTER (Yamaha) $40.78 |
| 1 | | $40.78 |
5VK-81950-30-00 RELAIS ASSY (Yamaha) $34.94 |
| 1 | | $34.94 |
Ik zal ook proberen de sensoren als eerste te hotswappen zoals nhenry suggereerde
Wat betreft de stroomstoring zal ik proberen de motorfiets opnieuw te flashen (Sommigen zeggen dat het een slechte ecu-blok kan zijn dat niet is geflasht?)
Ik heb geen
Superbikeunlimited flash op de mijne, aangezien ik in Noorwegen woon, maar het zou echt interessant zijn om hun bevindingen over het probleem te horen.

Het zou kunnen dat hetzelfde probleem in de standaard FlashTune-kaarten ligt. Ik gebruik de onbeperkte EU 15 R1-kaart.
Als iemand iets heeft dat kan helpen, of de oplossing heeft gevonden, post het dan!