Yamaha R1 Forum: YZF-R1 Forums banner

Foutcode 24

30K views 15 replies 11 participants last post by  Bosco49  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig. Ik heb een 07 R1 en ik krijg foutmelding 24. Ik weet dat het de O2-sensor is en ik moet erachter komen hoe ik dat controlelampje kan uitschakelen. Weet iemand hoe ik gedetailleerde instructies kan krijgen over hoe ik in de diagnosemodus kan komen en dat probleem kan elimineren? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt

#3 ·
Hallo allemaal, ik heb wat hulp nodig. Ik heb een 07 R1 en ik krijg foutmelding 24. Ik weet dat het de O2-sensor is en ik moet erachter komen hoe ik dat controlelampje uit krijg. Weet iemand hoe ik gedetailleerde instructies kan krijgen over hoe ik in de diagnosemodus kan komen en dat probleem kan elimineren? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt
Ik heb hetzelfde probleem als jij, ik heb net een nieuw topic geplaatst.

#5 ·
Uiteindelijk heb ik hem er weer ingestoken en de foutcode verdween. Ik denk dat als hij is uitgetrokken en het kouder is dan normaal, de sensor afgaat, want ik heb hem sindsdien weer uitgetrokken en heb nog geen koude dag gezien zoals die nacht dat hij aanging en tot nu toe geen problemen.

#6 ·
Ik had deze code met de volledige Graves-uitlaat en een PCIII en dit was nadat ik het systeem een jaar lang zonder problemen op mijn motor had. Het gebeurde toen ik met mijn motor 115 mph reed op een vlakke weg van 20 mijl en het was 85 graden. Dus ik heb de o2-sensor er gewoon weer ingestoken en met een mijl ging het lampje uit. Ging naar huis, trok de stekker eruit en maakte een rit van 220 mijl zonder problemen.

#7 ·
Code 24 resetten:

1-Zet de hoofdschakelaar op "OFF" en zet de motorstopschakelaar op "OFF".
2-Houd tegelijkertijd de "SELECT"- en "RESET"-knoppen ingedrukt, zet de ontsteking op "ON" terwijl u de knoppen 8 seconden of langer ingedrukt houdt, "DIAG" wordt weergegeven op het LCD-scherm.
3-Druk tegelijkertijd op de "SELECT"- en "RESET"-knoppen gedurende 2 seconden of langer om de diagnosemodus te activeren. Het diagnosecodenummer "d01" verschijnt op het LCD-scherm.
4-Druk op de select- of resetknop omhoog of omlaag in de Diag-codes totdat u "CODE 24" vindt.
5-Zodra u code 24 hebt gevonden, drukt u de motorstopschakelaar op "ON" en vervolgens op "OFF", de code wordt gewist en het controlelampje van de motor gaat uit.

Ik hoop dat dit sommigen van jullie helpt!

#12 ·
Laat me dat herformuleren, mijn CEL staat op codes 17 en 24. Het is de ex-up en o2 sensor.

Als ik de motorfiets in de diagnosemodus zet en de codes doorloop, slaat hij van 21 naar 30. 22-29 zijn niet selecteerbaar.
Het kan iets te maken hebben met de ECU.. heb je hem ooit geflasht of je motor laten vervangen? Soms rommelt het met de elektra en misschien heb je daarom dit probleem. Maar ik weet niet zeker waarom hij codes zoals die overslaat.