Jestem zszokowany, że od 2015 roku w tej sekcji jest tylko 7 postów i żaden nie jest przeciwko s1000rr?!
Ok, więc oto historia. Uwielbiam R1 i miałem kilka, ale nie jestem fanboyem i za każdym razem, gdy dostaję nowy motocykl, robię pełną ocenę w porównaniu z konkurencją. R1 nie zawsze był najlepszy, ale najbardziej mi się podobał.
Miałem 2005 i czułem, że jest łeb w łeb z zx-10 i powyżej reszty, ale wtedy wolałem Yamahy niż Kawasaki. Myślę, że 2009 wydawał się gruby, nie był najlepszy, ale wyglądał świetnie, miał niezawodność Yamahy i brzmiał ZŁO. Myślę, że był dość stagnacyjny do około 2015 roku.
Nadszedł czas na nowy motocykl, więc robię badania od nowa. To albo R1, albo S1000rr. Oba zostały odnowione na 2015 rok i przeczytałem niezliczone recenzje, obejrzałem niezliczone filmy i recenzje na YouTube itp. Spędziłem tak dużo czasu na badaniach, że to absolutnie śmieszne. Bimmer prawie zawsze zajmuje 1 miejsce w jeździe po ulicy, a R1 wydaje się zajmować 1 miejsce w czasach na torze.
Jeździłem testowo BMW i uwielbiałem zmianę biegów i surową moc. Hamulce też były świetne. Wydaje się, że każdy dealer na świecie pozwoli ci przetestować S1000RR, co sprawia, że jest to miłe i łatwe. Wydają się bardzo zarozumiali w stosunku do swojego motocykla i mają ku temu dobry powód. Nie podobało mi się, jak trochę grzechotał, tak jakby robił to stary motocykl i bardzo nie podobał mi się zestaw wskaźników.
Pomimo strony internetowej Yamahy, która wyszukiwała z filtrem "wypróbuj Yamahę", wszyscy dealerzy śmiali się ze mnie, gdy pytałem, czy robią jazdy testowe i stwierdzili, że od lat próbują usunąć swoją nazwę z tej funkcji, lub śmiali się ze mnie, gdy pytałem i jak przebieg obniżyłby wartość motocykla, pomimo faktu, że Yamaha daje zachęty. Rozumiem to, zacząłem jeździć, kiedy wyśmiewano cię za pytania, a ty kupiłeś motocykl, a potem dowiedziałeś się, jak jeździ. Wiem, że BMW jest w zasadzie jedynym, który to robi, ale hej, nie kupujemy pary tenisówek i nie sram spinkami do mankietów Tiffany, więc zamierzałem spróbować dalej i pomyślałem, że jeśli na to nie pozwalają, to tego nie reklamują. W końcu znalazłem takiego, który pozwolił mi na jazdę próbną. Absolutnie to uwielbiałem. Uważałem, że to o wiele więcej zabawy niż BMW, elektronika była oczywiście o lata świetlne do przodu, uwielbiam wszystkie rzeczy, które wychodzą z pudełka z Yamahą (lekkie felgi, pełna elektronika minus rejestrator danych i zawieszenie itp. Bardzo podobał mi się przełącznik BMW i fakt, że mógł blipnąć, jest naprawdę przydatny. Nie mogę uwierzyć, że Yamaha jeszcze tego nie dodała. BMW nie może zbliżyć się do Yamahy z dźwiękiem, który wydaje, ani z wyglądem, TAKIE włączenie!
Yamaha wydawała się wolniejsza, o duży skok. Mówiąc w ten sposób, BMW miało 300 mil na liczniku i nie zostało jeszcze odblokowane, więc byłem ograniczony do około 8500 obr./min i nadal wydawało się szybsze. Tak, wiem, że Yamaha konsekwentnie uzyskuje szybsze czasy okrążeń i chociaż na pewno zabieram ją na tor, nie jestem profesjonalnym zawodnikiem, chociaż Yamaha uzyskuje lepsze czasy okrążeń, patrzymy na dziesiąte części sekundy do pół sekundy.
Nadal jestem w 100% zszokowany, jak znacznie mniej mocy generuje Yamaha, ale część mnie widzi, ile mocy jest przywracane przez flashe ECU. Wygląda na to, że amerykańskie Yamahy generują średnio około 165 KM na ziemię, a w Europie wydają się być znacznie wyższe. Amerykańskie flashe ECU wydają się osiągać około 175+, czy to wydaje się dokładne? Ogólnie rzecz biorąc, ECU i wydechy dec-cat wydają się wynosić około 180-183, czy to również wydaje się poprawne? Z tymi modyfikacjami nadal jest za BMW pod względem mocy, ale do zniesienia.
To powiedziawszy, wpłaciłem $$ na R1m (po prostu myślę, że wygląda O WIELE ładniej niż zwykły R1) i odbieram go w przyszłym tygodniu, ale w tej chwili kwestionuję moją decyzję. Czy liczby wydają się poprawne? Czy ktoś jeszcze jeździł na obu? Nie szukam linku do profesjonalnej recenzji, bardziej tego, co widzieli tu bezstronni ludzie. =]
Dzięki!
Ok, więc oto historia. Uwielbiam R1 i miałem kilka, ale nie jestem fanboyem i za każdym razem, gdy dostaję nowy motocykl, robię pełną ocenę w porównaniu z konkurencją. R1 nie zawsze był najlepszy, ale najbardziej mi się podobał.
Miałem 2005 i czułem, że jest łeb w łeb z zx-10 i powyżej reszty, ale wtedy wolałem Yamahy niż Kawasaki. Myślę, że 2009 wydawał się gruby, nie był najlepszy, ale wyglądał świetnie, miał niezawodność Yamahy i brzmiał ZŁO. Myślę, że był dość stagnacyjny do około 2015 roku.
Nadszedł czas na nowy motocykl, więc robię badania od nowa. To albo R1, albo S1000rr. Oba zostały odnowione na 2015 rok i przeczytałem niezliczone recenzje, obejrzałem niezliczone filmy i recenzje na YouTube itp. Spędziłem tak dużo czasu na badaniach, że to absolutnie śmieszne. Bimmer prawie zawsze zajmuje 1 miejsce w jeździe po ulicy, a R1 wydaje się zajmować 1 miejsce w czasach na torze.
Jeździłem testowo BMW i uwielbiałem zmianę biegów i surową moc. Hamulce też były świetne. Wydaje się, że każdy dealer na świecie pozwoli ci przetestować S1000RR, co sprawia, że jest to miłe i łatwe. Wydają się bardzo zarozumiali w stosunku do swojego motocykla i mają ku temu dobry powód. Nie podobało mi się, jak trochę grzechotał, tak jakby robił to stary motocykl i bardzo nie podobał mi się zestaw wskaźników.
Pomimo strony internetowej Yamahy, która wyszukiwała z filtrem "wypróbuj Yamahę", wszyscy dealerzy śmiali się ze mnie, gdy pytałem, czy robią jazdy testowe i stwierdzili, że od lat próbują usunąć swoją nazwę z tej funkcji, lub śmiali się ze mnie, gdy pytałem i jak przebieg obniżyłby wartość motocykla, pomimo faktu, że Yamaha daje zachęty. Rozumiem to, zacząłem jeździć, kiedy wyśmiewano cię za pytania, a ty kupiłeś motocykl, a potem dowiedziałeś się, jak jeździ. Wiem, że BMW jest w zasadzie jedynym, który to robi, ale hej, nie kupujemy pary tenisówek i nie sram spinkami do mankietów Tiffany, więc zamierzałem spróbować dalej i pomyślałem, że jeśli na to nie pozwalają, to tego nie reklamują. W końcu znalazłem takiego, który pozwolił mi na jazdę próbną. Absolutnie to uwielbiałem. Uważałem, że to o wiele więcej zabawy niż BMW, elektronika była oczywiście o lata świetlne do przodu, uwielbiam wszystkie rzeczy, które wychodzą z pudełka z Yamahą (lekkie felgi, pełna elektronika minus rejestrator danych i zawieszenie itp. Bardzo podobał mi się przełącznik BMW i fakt, że mógł blipnąć, jest naprawdę przydatny. Nie mogę uwierzyć, że Yamaha jeszcze tego nie dodała. BMW nie może zbliżyć się do Yamahy z dźwiękiem, który wydaje, ani z wyglądem, TAKIE włączenie!
Yamaha wydawała się wolniejsza, o duży skok. Mówiąc w ten sposób, BMW miało 300 mil na liczniku i nie zostało jeszcze odblokowane, więc byłem ograniczony do około 8500 obr./min i nadal wydawało się szybsze. Tak, wiem, że Yamaha konsekwentnie uzyskuje szybsze czasy okrążeń i chociaż na pewno zabieram ją na tor, nie jestem profesjonalnym zawodnikiem, chociaż Yamaha uzyskuje lepsze czasy okrążeń, patrzymy na dziesiąte części sekundy do pół sekundy.
Nadal jestem w 100% zszokowany, jak znacznie mniej mocy generuje Yamaha, ale część mnie widzi, ile mocy jest przywracane przez flashe ECU. Wygląda na to, że amerykańskie Yamahy generują średnio około 165 KM na ziemię, a w Europie wydają się być znacznie wyższe. Amerykańskie flashe ECU wydają się osiągać około 175+, czy to wydaje się dokładne? Ogólnie rzecz biorąc, ECU i wydechy dec-cat wydają się wynosić około 180-183, czy to również wydaje się poprawne? Z tymi modyfikacjami nadal jest za BMW pod względem mocy, ale do zniesienia.
To powiedziawszy, wpłaciłem $$ na R1m (po prostu myślę, że wygląda O WIELE ładniej niż zwykły R1) i odbieram go w przyszłym tygodniu, ale w tej chwili kwestionuję moją decyzję. Czy liczby wydają się poprawne? Czy ktoś jeszcze jeździł na obu? Nie szukam linku do profesjonalnej recenzji, bardziej tego, co widzieli tu bezstronni ludzie. =]
Dzięki!