Yamaha R1 Forum: YZF-R1 Forums banner

R1 vs. S1000RR

62K views 61 replies 32 participants last post by  DarkHorse  
#1 ·
Jestem zszokowany, że od 2015 roku w tej sekcji jest tylko 7 postów i żaden nie jest przeciwko s1000rr?!

Ok, więc oto historia. Uwielbiam R1 i miałem kilka, ale nie jestem fanboyem i za każdym razem, gdy dostaję nowy motocykl, robię pełną ocenę w porównaniu z konkurencją. R1 nie zawsze był najlepszy, ale najbardziej mi się podobał.

Miałem 2005 i czułem, że jest łeb w łeb z zx-10 i powyżej reszty, ale wtedy wolałem Yamahy niż Kawasaki. Myślę, że 2009 wydawał się gruby, nie był najlepszy, ale wyglądał świetnie, miał niezawodność Yamahy i brzmiał ZŁO. Myślę, że był dość stagnacyjny do około 2015 roku.

Nadszedł czas na nowy motocykl, więc robię badania od nowa. To albo R1, albo S1000rr. Oba zostały odnowione na 2015 rok i przeczytałem niezliczone recenzje, obejrzałem niezliczone filmy i recenzje na YouTube itp. Spędziłem tak dużo czasu na badaniach, że to absolutnie śmieszne. Bimmer prawie zawsze zajmuje 1 miejsce w jeździe po ulicy, a R1 wydaje się zajmować 1 miejsce w czasach na torze.

Jeździłem testowo BMW i uwielbiałem zmianę biegów i surową moc. Hamulce też były świetne. Wydaje się, że każdy dealer na świecie pozwoli ci przetestować S1000RR, co sprawia, że jest to miłe i łatwe. Wydają się bardzo zarozumiali w stosunku do swojego motocykla i mają ku temu dobry powód. Nie podobało mi się, jak trochę grzechotał, tak jakby robił to stary motocykl i bardzo nie podobał mi się zestaw wskaźników.

Pomimo strony internetowej Yamahy, która wyszukiwała z filtrem "wypróbuj Yamahę", wszyscy dealerzy śmiali się ze mnie, gdy pytałem, czy robią jazdy testowe i stwierdzili, że od lat próbują usunąć swoją nazwę z tej funkcji, lub śmiali się ze mnie, gdy pytałem i jak przebieg obniżyłby wartość motocykla, pomimo faktu, że Yamaha daje zachęty. Rozumiem to, zacząłem jeździć, kiedy wyśmiewano cię za pytania, a ty kupiłeś motocykl, a potem dowiedziałeś się, jak jeździ. Wiem, że BMW jest w zasadzie jedynym, który to robi, ale hej, nie kupujemy pary tenisówek i nie sram spinkami do mankietów Tiffany, więc zamierzałem spróbować dalej i pomyślałem, że jeśli na to nie pozwalają, to tego nie reklamują. W końcu znalazłem takiego, który pozwolił mi na jazdę próbną. Absolutnie to uwielbiałem. Uważałem, że to o wiele więcej zabawy niż BMW, elektronika była oczywiście o lata świetlne do przodu, uwielbiam wszystkie rzeczy, które wychodzą z pudełka z Yamahą (lekkie felgi, pełna elektronika minus rejestrator danych i zawieszenie itp. Bardzo podobał mi się przełącznik BMW i fakt, że mógł blipnąć, jest naprawdę przydatny. Nie mogę uwierzyć, że Yamaha jeszcze tego nie dodała. BMW nie może zbliżyć się do Yamahy z dźwiękiem, który wydaje, ani z wyglądem, TAKIE włączenie!

Yamaha wydawała się wolniejsza, o duży skok. Mówiąc w ten sposób, BMW miało 300 mil na liczniku i nie zostało jeszcze odblokowane, więc byłem ograniczony do około 8500 obr./min i nadal wydawało się szybsze. Tak, wiem, że Yamaha konsekwentnie uzyskuje szybsze czasy okrążeń i chociaż na pewno zabieram ją na tor, nie jestem profesjonalnym zawodnikiem, chociaż Yamaha uzyskuje lepsze czasy okrążeń, patrzymy na dziesiąte części sekundy do pół sekundy.

Nadal jestem w 100% zszokowany, jak znacznie mniej mocy generuje Yamaha, ale część mnie widzi, ile mocy jest przywracane przez flashe ECU. Wygląda na to, że amerykańskie Yamahy generują średnio około 165 KM na ziemię, a w Europie wydają się być znacznie wyższe. Amerykańskie flashe ECU wydają się osiągać około 175+, czy to wydaje się dokładne? Ogólnie rzecz biorąc, ECU i wydechy dec-cat wydają się wynosić około 180-183, czy to również wydaje się poprawne? Z tymi modyfikacjami nadal jest za BMW pod względem mocy, ale do zniesienia.

To powiedziawszy, wpłaciłem $$ na R1m (po prostu myślę, że wygląda O WIELE ładniej niż zwykły R1) i odbieram go w przyszłym tygodniu, ale w tej chwili kwestionuję moją decyzję. Czy liczby wydają się poprawne? Czy ktoś jeszcze jeździł na obu? Nie szukam linku do profesjonalnej recenzji, bardziej tego, co widzieli tu bezstronni ludzie. =]

Dzięki!
 
#2 ·
Niezawodność i części Yamaha są tańsze. Masz M, więc owiewka boczna będzie kosztować około 1500 $.

Flash ECU i kilka modyfikacji, a będziesz bardziej niż zadowolony, że kupiłeś Yamahę.

Osobiście nigdy więcej nie chcę posiadać zwykłego motocykla rzędowego 4.

Lubię motocykle z charakterem i dźwiękiem.
 
#3 ·
Niezawodność i części Yamahy są tańsze. Masz M, więc owiewka boczna będzie kosztować około 1500 $.

Flash ECU i kilka modyfikacji, a będziesz bardziej niż zadowolony, że kupiłeś Yamahę.

Osobiście nigdy więcej nie chcę posiadać zwykłego motocykla rzędowego 4.

Lubię motocykle z charakterem i dźwiękiem.
To dobry punkt, uwielbiam niezawodność Yamahy, ale widziałem sporo problemów z niezawodnością R1 (w szczególności wydaje się, że dźwignia zmiany biegów powoduje sporo problemów). Jestem po akcji serwisowej skrzyni biegów, więc nie uważam tego za problem. BMW jest objęte śmieszną gwarancją (3 lata / 36 000 mil), której Yamaha nie może dorównać. Jednak popraw mnie, jeśli widzisz to inaczej, widzę BMW vs. Yamaha prawie tak, jak widzę europejskie samochody, świetną moc i inżynierię, ale wymagają konserwacji, podczas gdy Japończycy po prostu przekręcają kluczyk i jadą. Można to już zobaczyć po prostych czynnościach konserwacyjnych, których wymaga BMW, jak czytałem. Regulacja zaworów dla BMW to 12 tys., jeśli dobrze pamiętam, a Yamaha to 27 tys., myślę.

Zapomniałem też wspomnieć, jak dobrze prowadziło się BMW, ale coś w tym, jak czuje się Yamaha, po prostu połączyło się ze mną (mogłoby mi być obojętne, jak twardo jeździ, w rzeczywistości lubię to, ponieważ robię dużo ostrych zakrętów, gdy nie jestem na torze i wolałbym mieć sztywniejszą jazdę). Myślę, że dokonałem właściwego wyboru, ale wszystkie te wykresy z hamowni są dość imponujące.

Myślę, że masz rację co do dźwięku, BMW brzmi dla mnie jak gówno, a Yamaha z Austin Racing GP1r brzmi NIESAMOWICIE. Wierzcie lub nie, podoba mi się również sposób, w jaki brzmi z tłumikiem Pipe Werx, ale to jedyna rzecz, która mi się podoba w tym wydechu =]
 
#13 · (Edited)
Mnóstwo filmów na Youtube pokazuje nową R1 wyprzedzającą BMW...
Tak, jest ich sporo. Ale jest też wiele takich, które pokazują odwrotną sytuację. Wyścigi na ćwierć mili i czasy nie mają większego znaczenia. Po pierwsze, jeśli zmieniłbyś przełożenia w R1, ale zostawił BMW w standardzie, to R1 wyprzedziłaby BMW bez większego wysiłku. Kiedy byłem na torze ze swoim motocyklem, był tam gość na HP4 i wyprzedził mnie dopiero wtedy, gdy odpuściłem gaz. A ja ważę chyba 80 funtów więcej niż on. Te motocykle są bardzo blisko dopasowane, pomimo tego, jak się czują lub co piszą w czasopismach. Fajnie, że BMW jest odblokowane. Ma pełne 184 KM bez ograniczeń, poza standardowym wydechem. R1 ma 167 KM. Dlaczego Yamaha tak bardzo ogranicza motocykl, jest dla mnie zagadką i jest to irytujące. A autoblipper powinien być standardem. Lubię swój motocykl, ale bądźmy szczerzy. Nadal odstaje od konkurencji, dopóki nie wydasz kolejnych kilku tysięcy na ulepszenia. To zaskakujące, dlaczego w zeszłym roku zebrał tak dobre recenzje. Prawie tak, jakby Yamaha wydała dużo pieniędzy tym recenzentom... Nie zrobiłem jeszcze żadnych znaczących ulepszeń w swoim motocyklu. Klocki hamulcowe i małe, nie związane z osiągami elementy to wszystko, co zrobiłem. Nie widziałem jeszcze żadnych wyników z hamowni, które poprawiłyby motocykl bez wydawania 150 dolarów za KM. Może to brzmieć jak okazja, ale kiedy w końcu uda ci się uzyskać dodatkowe 20 KM, aby dorównać BMW, wydałeś 3 tysiące dolarów. Następnie kolejne 700 dolarów za autoblipper. To po prostu strata pieniędzy na coś, z czym nie konkuruję. I po co, motocykl, który już stracił 11 tysięcy dolarów na wartości. Ludzie wciąż sprzedają 3-letnie BMW za 14 tysięcy dolarów.
 
#7 ·
Zarówno z odblokowanym ECU, jak i wydechem, BMW ma więcej mocy i jest szybsze na prostej. Dostarczanie mocy R1 jest jednak o wiele przyjemniejsze (bardziej liniowe), a BMW jest nieco trudniejsze do szybkiej jazdy na torze.
 
#9 ·
Tak, nie ma szans na jazdę próbną tutaj w PA; przynajmniej u wszystkich dealerów, których sprawdzałem. Zasadniczo śmieją się z ciebie, gdy próbujesz haha

Ale Harley lub inny cruiser, możesz jeździć na jazdach próbnych cały dzień...
 
#12 ·
Tak, nie ma szans na jazdę próbną tutaj w PA; przynajmniej u wszystkich dealerów, których sprawdzałem. Zasadniczo śmieją się z ciebie, gdy próbujesz haha

Teraz Harley lub inny cruiser, jesteś gotowy na jazdę próbną przez cały dzień...
Martin Moto tak zrobi. Mają również naprawdę fajną trasę testową w krętych wzgórzach za salonem. Tam się zakochałem.
 
#10 ·
Przesiadłem się z S1000RR z 2015 roku z DDC i auto blipperem... Skończyło się na tym, że kupiłem auto blipper do mojego R1 oraz flash ECU/strojenie na hamowni i to zmieniło motocykl. Jest cholernie szybki, porównywalny z moim BMW, ale to odczucie, ponieważ nigdy nie robiłem żadnych modyfikacji w BMW. Jednak jeśli lubisz duże prędkości i zwinne zakręty, polecam R1. Po założeniu wydechu brzmi po prostu piekielnie i moim zdaniem wygląda o wiele lepiej niż BMW. Brakuje mi tempomatu i wygodniejszego kokpitu, ale dla mnie nie ma już porównania, chyba że szukasz tylko surowej mocy na prostej i komfortu, ale wolałbym ZX14 lub H2 niż BMW, jeśli to byłyby moje jedyne rozważania.

Niemniej jednak zasięg R1 jest żałosny, a ktokolwiek próbował prześcignąć Ducati w kwestii słabego zużycia paliwa, powinien zostać wyciągnięty na ulicę i zastrzelony.
 
#19 ·
Ciekawe. Ja i kolega zamieniliśmy się motocyklami. On ma seryjnego RR i czuł się mocny na górze, ale nie mocniejszy niż mój R1M (flash & decatted). Ale poniżej 10 tysięcy, bmw wydawało się takie wolne-wolne-wolne.

Zsiadł z mojego R1M i uśmiechał się i chichotał. "To coś wydaje więcej dźwięków niż funny car". Tak, pomyślałem o tym, tak! I uwielbiam to. Na pewno ma charakter. Bardzo szybko znudziłbym się jakimkolwiek rzędowym 4.
 
#20 ·
Ciekawe. Ja i kolega zamieniliśmy się motocyklami. On ma seryjnego RR i czułem, że jest mocny na górze, ale nie mocniejszy niż mój R1M (flash & decatted). Ale poniżej 10 tysięcy, bmw wydawało się o tak wolne-wolne-wolne.

Zsiadł z mojego R1M i uśmiechał się i chichotał. "To coś wydaje więcej dźwięków niż funny car". Tak, teraz jak o tym pomyślę, to prawda! I uwielbiam to. Z pewnością ma charakter. Szybko znudziłbym się jakimkolwiek rzędowym 4.
Ja też. Zakochałem się w dźwięku R1, kiedy pojawiły się w 09. Ale po prostu nie było mi dane kupić takiego. Potem nie podobał mi się zbytnio wygląd. Ale w każdym razie czuję to samo co ty. Kiedy słyszę normalne rzędowe 4 gdziekolwiek idę, myślę sobie: ehh, to już mnie nie kręci.
 
#21 ·
Tak jak wtedy, nie wiem dokładnie, ale Ducati jakieś 10 lat temu, ten dźwięk to po prostu muzyka dla moich uszu. Nie można tak naprawdę porównywać tych motocykli, umiejętności kierowcy i ustawienia motocykla mogą być zupełnie inne, spójrz na WSB, GP i tak dalej. Nigdy nie widziałem beamerów na podium, moje 2 centy.
 
#24 ·
Po potrąceniu jelenia kilka tygodni temu i zniszczeniu mojego R1, chciałem spróbować BMW. Chciałem go mieć od 2010 roku, kiedy się pojawił.
Nie mogę się doczekać, aby doświadczyć całej nowoczesnej technologii, wraz z podgrzewanymi manetkami i tempomatem.

Posiadałem kilka R1 i w przyszłości kupię kolejny. Więc nie zmieniam zdania. :)
 
#25 ·
Po potrąceniu jelenia kilka tygodni temu i zniszczeniu mojego R1, chciałem spróbować BMW. Chciałem je mieć od czasu, gdy pojawiły się w 2010 roku.
Nie mogę się doczekać, aby doświadczyć całej nowoczesnej technologii, wraz z podgrzewanymi manetkami i tempomatem.

Miałem kilka R1 i w przyszłości kupię kolejny. Więc nie zmieniam zdania. :)

Ojej, jeleń! Tak, nie dzięki. Mam nadzieję, że znałeś kogoś z ciężarówką i dostałeś z tego trochę dziczyzny...

Wysłane z mojego SAMSUNG-SM-G928A używając Tapatalk
 
#28 ·
Jeżdżę od '72 roku. Przestałem jeździć od '92 do '07 roku. Potem oszalałem, kupując prawie każdy wysokowydajny motocykl sportowy z najnowszą technologią. Mam '15 R1M i jeździłem '16 S1000RR na torze i miałem pierwszy model HP4. Zacząłem jeździć na torach w '10 roku. Jestem na poziomie średniozaawansowanym i wolę BMW na ulicę (nie sądzę, żeby ktoś, kto jeździł na obu, się z tym nie zgodził) i na tor.
 
#40 ·
Mój rekord na motocyklu sportowym to 17 stopni Fahrenheita....bez podgrzewanego sprzętu. :icon_cool:
uhhmm, zdajesz sobie sprawę, że opony do motocykli sportowych są stosunkowo bezużyteczne w temperaturze poniżej 10 stopni Celsjusza, czyli 50 F. :lol

Powodzenia :hammer:
 
#33 ·
BMW ma najgorszą wartość odsprzedaży ze wszystkich motocykli. Harley na drugim miejscu. Yamaha utrzyma swoją wartość znacznie lepiej przez lata, jeśli to ma znaczenie. Dokonałeś właściwego wyboru!!!!
 
#34 · (Edited)
BMW mają najgorszą wartość odsprzedaży ze wszystkich motocykli. Harley na drugim miejscu. Yamaha utrzyma swoją wartość o wiele lepiej przez lata, jeśli to ma znaczenie. Dokonałeś właściwego wyboru !!!!
Japońskie motocykle nigdy nie utrzymują swojej wartości w porównaniu do Harley'a lol. Mogę odebrać Crossplane z 2012 roku w Australii za 9 tys. dolarów w idealnym stanie, Harleye z drugiej strony rzadko tracą cokolwiek, Harleye z 2012 roku straciły około 7 tys. dolarów na wartości rynkowej, ponieważ chcę kupić, najgorszy rynek do rozważenia zakupu używanego.Możesz odebrać R1M z 2015 roku w Australii za 23 000 dolarów, więc w ciągu jednego roku stracił on 9 000 dolarów wartości detalicznej.Możesz odebrać R1 STD z 2015 roku za 18 000 dolarów w porównaniu do 25 000 dolarów, więc stracił 7 000 dolarów w ciągu jednego roku.
 
#35 ·
W USA są do bani w odsprzedaży!!! Dziesięć razy więcej Harleyów jest na sprzedaż niż japońskich motocykli. Moja R1 z 02 roku nic mnie nie kosztowała przez 15 lat, kiedy ją miałem, między rozbiciem a naprawą i sprzedażą, odzyskałem to, co za nią zapłaciłem!!! Tak, jeśli sprzedajesz coś w ciągu roku lub dwóch, dostaniesz po tyłku, ale jeśli zatrzymasz to na kilka lat, japońskie motocykle mają o wiele lepszą odsprzedaż, przynajmniej teraz w USA.
 
#36 ·
W USA są do bani w odsprzedaży!!! Jest dziesięć razy więcej Harleyów na sprzedaż niż japońskich motocykli. Mój R1 z 02 roku nic mnie nie kosztował przez 15 lat, kiedy go miałem, między rozbiciem a naprawą i sprzedażą, odzyskałem to, co za niego zapłaciłem!!! Tak, jeśli sprzedajesz coś w ciągu roku lub dwóch, dostaniesz po tyłku, ale jeśli zatrzymasz go na kilka lat, japońskie motocykle mają o wiele lepszą odsprzedaż, przynajmniej teraz w USA.
Muszę się z tym zgodzić.

Wiele firm ubezpieczeniowych używa "Mitchum" lub "Mitcheal", aby określić wartość motocykli. System wyszukuje wszystkie motocykle sprzedane w Twojej okolicy i uzyskuje średnią cenę.

Rozbiłem i zgłosiłem swój motocykl dwa razy i OBA razy został wyceniony na ponad 10 000 dolarów, a mój motocykl jest z 2009 roku. >:)
 
#42 ·
Do jazdy po ulicy bimmer jest lepszym motocyklem seryjnym. Ma podgrzewane manetki, zmianę biegów w górę i w dół oraz mnóstwo mocy. R1 naprawdę błyszczy na torze dzięki lepszemu prowadzeniu i silnikowi crossplane. Bimmer jest trudniejszy w prowadzeniu, a ten silnik może przestraszyć lol. R1 jest moim zdaniem łatwiejszy do szybszej jazdy.
 
#56 ·
Nienawidzę zimna... i jeszcze bardziej nienawidzę jeździć w zimnie. Kiedy zaczynałem jeździć, powiedziałem sobie, że jeśli jest 40 stopni lub więcej, mogę jeździć. Około 10 lat temu przesunęło się to na 50 stopni, a teraz ostatnio stwierdzam, że nie chcę jeździć, chyba że jest 60 stopni.
 
#59 ·
Nienawidzę zimna... i jeszcze bardziej nienawidzę jazdy w zimnie. Kiedy zaczynałem jeździć, powiedziałem sobie, że jeśli jest 40 stopni lub więcej, mogę jeździć. Około 10 lat temu przesunęło się to na 50, a teraz ostatnio stwierdzam, że nie chcę jeździć, chyba że jest 60 stopni.
To dokładnie tak, jak ja to czuję. Po ukończeniu 40 lat, w każdym kolejnym dziesięcioleciu moja temperatura jazdy wzrosła o 10 stopni cieplej.
 
#60 ·
Właśnie nabyłem r1 z 2016 roku, który ma kilka gustownych modyfikacji, aby dodać go do kolekcji razem z moim s1000rr z 2016 roku. Pierwsze wrażenie jest takie, że r1 ma dźwięk, który jest po prostu kultowy. S1000rr jest drugim najlepiej brzmiącym motocyklem litrowym z silnikiem rzędowym, zaraz po r1. Nie byłem jeszcze z r1 na torze, ale po kilku przejażdżkach po ulicy motocykl wydaje się o wiele bardziej zwrotny niż bmw, ale jestem ciekaw, czy da mi to niestabilne odczucie na torze. W czwartek będę miał motocykl w warsztacie mojego specjalisty od zawieszenia, aby sprawdzić geometrię i przyjrzeć się, czy coś nie jest w porządku. Do niedawna s1000 był jedynym 1000, którym jeździłem, więc siedzenie na Yamasze jest zupełnie inne. R1 ma mnóstwo modyfikacji tuningowych i wydajnościowych, więc myślę, że ciągnie trochę mocniej niż moje bmw z pełnym wydechem akrapavic, ale może to być tylko moja nieznajomość nowej platformy, która sprawia, że "wydaje się" szybszy. Ostateczny wynik jak dotąd jest taki, że oba motocykle są obowiązkowe na mojej liście, teraz mam ciasto i mogę je zjeść.
 
#62 ·
Niedawno nabyłem r1 z 2016 roku, która ma kilka gustownych modyfikacji, które dołączą do mojej kolekcji z moim s1000rr z 2016 roku. Pierwsze wrażenia są takie, że r1 ma dźwięk, który jest po prostu kultowy. S1000rr jest drugim najlepiej brzmiącym motocyklem rzędowym o pojemności litra zaraz po r1. Nie byłem jeszcze na torze z r1, ale kilka przejażdżek po ulicy i motocykl wydaje się o wiele bardziej zwrotny niż bmw, ale jestem ciekaw, czy da mi to niestabilne odczucie na torze. W czwartek będę miał motocykl w warsztacie mojego specjalisty od zawieszenia, aby sprawdzić geometrię i przyjrzeć się, czy coś nie jest w porządku. Do niedawna s1000 był jedynym 1000, którym jeździłem, więc siedzenie na Yamasze jest zupełnie inne. R1 ma mnóstwo modyfikacji tuningowych i wydajnościowych, więc myślę, że ciągnie trochę mocniej niż moje bmw z pełnym Akrapoviciem, ale może to być tylko moja nieznajomość nowej platformy, która sprawia, że "czuję" się szybciej. Końcowy wynik jak dotąd jest taki, że oba motocykle są obowiązkowe na mojej liście, teraz mam ciasto i mogę je zjeść.
Nie, to ta moc w niskim i średnim zakresie obrotów wraz z liniową krzywą mocy, którą czujesz. BMW jest na pewno szybsze na prostej.

R1 nie będzie sprawiać wrażenia niestabilnego na torze. Został zaprojektowany tak, aby było wręcz przeciwnie.