Yamaha R1 Forum: YZF-R1 Forums banner

2015 R1 mpg

21K views 29 replies 22 participants last post by  fastrob691  
#1 ·
Welke mpg haalt iedereen op de 2015/2016 R1? Ik denk dat mijn motorfiets rond de 30 mpg zat in de originele staat, maar sinds ik het Graves 3/4 uitlaatsysteem heb geïnstalleerd en de ecu heb geflasht, is mijn mpg veranderd naar 24 mpg. Nu haalt mijn Subaru Wrx een betere mpg dan mijn R1...

#8 ·
Ik ben ook niet dicht bij de 100 sinds de flits. Ik denk dat ik er vandaag 98 heb gehaald, maar het licht stond minstens 8 of 9 mijl aan.

#14 ·
Wow .... Ik moet wel iets verkeerd doen. Ik haal 41,5 mijl per gallon en het lampje gaat pas branden bij ongeveer 150 op de dagteller. Ik ben tot 170 geweest voordat ik benzine erin deed. En nee, het zijn ook geen kilometers
Geen flash? Geen mods?

Misschien wil je controleren of je arm loopt als je mods hebt.

#16 ·
Als ik op mijn R1 zit, probeer ik op geen enkele manier de best mogelijke kilometerstand te halen. Ik zit erop om plezier te hebben en de gashendel open te draaien. Als je een woon-werkverkeerfiets wilde... had je een R3 moeten kopen. :lol

#21 ·
Als ik op mijn R1 zit, probeer ik op geen enkele manier de best mogelijke kilometerstand te halen. Ik zit erop om plezier te hebben en de gashendel te verdraaien. Als je een woon-werkverkeerfiets wilde... had je een R3 moeten kopen. :lol
Ik wist dat de motor benzine zou vreten, maar wilde zien wat iedereen anders krijgt voor mpg... Dit beest vreet veel meer dan mijn 05 R1 met volledige Akra's & een aangepaste kaart.Ik denk dat ze gewoon een beetje rijk loopt totdat ik een aangepaste dyno-afstelling laat doen.

#17 ·
Ik haal gemiddeld 24-25 mpg gemengd op de snelweg en in de stad.

Laatste rit. Ik haalde 30 mpg omdat het wat natter was, dus ik zat niet zo op het gas als normaal. LOL.

Met Graves 3/4 uitlaat + Graves FTECU map.

#19 ·
Ik denk dat ik wel in de 2e of 3e versnelling rond kan rijden met 80, 96, 112 km/u. God weet dat de motor het kan. Ik rijd gewoon niet zo, en probeer ook niet de beste kilometerstand te halen. Ik wed dat als ik het echt probeer, ik 77 - 80 km/u kan halen, door vroeg te schakelen, uit te rollen, enzovoort. Maar zo rijd ik ook niet.

Veilig op de weg rijden, en ik zag haar af en toe, ik haal 64+ km/l. Ik zie of vind het niet zo onwaarschijnlijk.

#27 ·
Een mix tussen hard rijden en straatsnelheden. Ik krijg het waarschuwingslampje voor weinig brandstof bij ongeveer 90-95 mijl en met alleen straatsnelheden haal ik ongeveer 120 mijl voordat het lampje aangaat. Dit is met de FTECU-flash, Akra slip-on en mid-pipe, maar zelfs met de standaarduitvoering was het niet veel beter.

#30 ·
Ik gebruik Fuelly voor al mijn voertuigen, tot nu toe is de R1 dorstig, des te meer na de flash. Voor de flash, origineel met de 02's aan, kon ik net iets meer dan 39 halen, wat aangeeft dat ze momenteel gemiddeld 29,2 in totaal haalt, met een beste score van 39,5 (origineel).

Ik wil een lean cruise sectie van de kaart bouwen, maar een dyno bevestiging van mijn tune/flash zal eerst komen.